Πόσο κάνει ο Σανός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που πουλάνε οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και Μέτιος;

8 Σεπτεμβρίου 201709:54

Αν κάτι βγήκε από την συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα και του Βούλγαρου ομολόγου του για την πολυδιαφημιζόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία είναι ότι, πρώτον έγινε γνωστό το Ιμαρέτ στην Καβάλα και δεύτερον ότι μετά την εξόντωση του Τουρκικού Προξενείου που δεν τους βγήκε, οι ΑΝΕΛ θα πουλάνε σιδηροδρομικές ράγες σε όσους απέμειναν.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία δεν θα γίνει ποτέ και δεν θα γίνει γιατί πολύ απλά δεν συμφέρει να γίνει. Ο κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στην προσπάθεια τους να αποβλακώσουν τελείως τους ψηφοφόρους δεν θα διστάσουν όχι την Σιδηροδρομική Εγνατία να «κατασκευάσουν» και την σύνδεση Καβάλας – Θεσσαλονίκης, αλλά θα τρυπήσουν και ολόκληρη την Πίνδο για να την επεκτείνουν και μέχρι την λίμνη της κυρά Φροσύνης

Κόστος χωρίς ανταπόδοση

Ο κ.Σπίρτζης στην εξαγγελία του για το έργο είχε αναφερθεί σε ένα κόστος των 5 δις το οποίο αναθεωρήθηκε και πλησίασε τα 7 δις ενώ η  Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων το πήγε τελικά στα 10 δις. Και ο μέσος νους που ασχολείται με το απλό επιχειρείν αναρωτιέται ποιο θα είναι το όφελος από την κατασκευή ενός έργου 10 δις (4.8 δις μας ζητάνε οι δανειστές για αποκρατικοποιήσεις το μέχρι το 2019) έργο το οποίο ουσιαστικά θα μεταφέρει εμπορευματικά πακέτα σε Βουλγαρία και Ρουμανία.

Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά ένα τέτοιο έργο θα αντικαταστήσει οδικές μεταφορές προς αυτές τις χώρες και στην πιο αισιόδοξη περίπτωση σε κεντρικές ευρωπαϊκές. Και πάλι όμως δεν χρειάζεται να είσαι επιστήμονας, μια στάση στις εξόδους προς Βουλγαρία θα διαπιστώσεις ότι ο εμπορευματικός φόρτος είναι τέτοιος που δεν δίνει στην Σιδηροδρομική Εγνατία κανένα δικαιολογητικό για την κατασκευή της. Μάλιστα στην Βουλγαρία κατασκευάζεται αυτή την στιγμή ο δρόμος Σόφια – Φιλιππούπολη – Κομοτηνή, ένας κάθετος άξονας που θα μειώσει τις αποστάσεις σε τέτοιο βαθμό όπου η οδική μεταφορά θα καταστεί συμφέρουσα από τον χρόνο

Για ποια λιμάνια θα κατασκευαστεί αυτό το τεράστιο έργο;

Κόστος δεν θα είναι μόνο η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας αλλά και το υπάρχον δίκτυο που περιλαμβάνει και υποδομές. Αυτή την στιγμή τις υποτυπώδεις έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το οποίο είναι το μόνο που μπορεί να υποδεχθεί εμπορευματικό όγκο ( και όταν θα δουλεύουν οι τελωνειακοί) ο οποίος ίσως βελτιωθεί με την αποκρατικοποίηση του. Όμως να λάβουμε ότι η ανάπτυξη του ΟΛΘ θα είναι και η ταφόπλακα αυτών της Καβάλας και Αλεξανδρούπολης τα οποία θα παραμείνουν στην δυνατότητα να εξυπηρετούν τα κοντέινερ του Θανάση και τον Μίτεφ (τυχαίοι επιχειρηματίες σε Ελλάδα και Βουλγαρία) και το οποία θα μεταφέρονται γρήγορα και άμεσα οδικώς

Χάνεται και ο λόγος κατασκευής

Αυτό που θα έπρεπε να αναρωτηθούμε στην αρχή το αφήσαμε για το τέλος, και γιατί να κατασκευαστεί η Σιδηροδρομική Εγνατία; Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι πρόκειται για μια δημόσια επένδυση που θα προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια για παράλληλες επενδύσεις, και αναρωτιέσαι, ποιες επενδύσεις. 

Ένας άλλος λόγος είναι ότι θα μπορούσε να συνδέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα (Βόλου , Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) με την κεντρική Ευρώπη, έτσι, τα πλοία δεν θα αναγκάζονται να κάνουν το κύκλο της Αφρικής για να φτάσουν Ρότερνταμ και να περιμένουν έως και 20 ημέρες να ξεφορτώσουν. Αλήθεια όμως, έχει δει κάποιος το λιμάνι του Ρότερνταμ, το μέγεθος και τις υποδομές του, και αν εκεί υπάρχει «μποτιλιάρισμα» τι θα γίνει στα δικά μας το οποία με τα βίας εξυπηρετούν την ημέρα πλοία σε αριθμό όσα τα δάχτυλα των δύο χεριών;

Οπότε ένα έργο όπου η πρόβλεψη ενός κόστους 10 δις μπορεί να αναθεωρηθεί συνολικά, δεν μπορείς να δεις τον λόγο για τον οποίο πρέπει να υλοποιηθεί. 

Βέβαια μέσα σε όλα αυτά αν υπολογίσουμε και την κατασκευή της άλλης Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αυτής από την Μαύρη Θάλασσα στην Αδριατική.

Είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΑΝΕΛ στήνει φιέστες ανάπτυξης ενώ την ίδια ώρα και ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος (ΑΜΘ) αντί να κρατήσει μία στάση τέτοια που να απαιτεί αποτελέσματα, μοιράζει και αυτός σανό. Ο τελευταίος φαίνεται ότι μετά την διάλυση της παράταξης του, δημιούργημα του Γιώργου Παυλίδη, θα κοιτάξει να λαϊκίσει και να παίξει το χαρτί του ανεξάρτητου. Η επιλογή του να πάρει μαζί του μερικούς μεθυσμένους ΑΝΕΛΑΤΖΗΔΕΣ από την επιτυχία της Σιδηροδρομικής επιτυχίας τον σπρώχνει στον λαϊκισμό που τόσο αγαπάνε οι ψεκασμένοι, όπως τους αποκαλούν οι συνέταιροι στον ΣΥΡΙΖΑ

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media

Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο [email protected]